21.04.2020
Kategorie: Tipy a PR

Nenechte své podnikání zdecimovat pandemií: Upravte marketing a vyjděte z krize silnější

Názory na vládní opatření, která by měla zpomalit šíření koronaviru, se často diametrálně rozchází. Faktem zůstává, že jejich ekonomický dopad je (a bude) velmi tvrdý. Již nyní museli mnozí živnostníci a firmy ukončit činnost bez vidiny sebemenší šance k návratu do podnikání, až hrozba pandemie pomine. Mnohem více podnikatelů pak balancuje na hraně existence a netuší, co jim příští dny přinesou. Je to i váš případ? Neklesejte na mysli a pokuste se aplikovat následující doporučení.

Spotřebitelé se chovají jinak, přizpůsobte se jim

Zapomeňte na dosavadní spotřebitelské návyky. Svět se v minulých týdnech rychle změnil a s ním i chování zákazníků. Pokud prodáváte produkty, po kterých je poptávka celoročně, a to bez ohledu na koronakrizi, dejte klientům najevo, že jste situaci nepodcenili a striktně dodržujete veškerá hygienická opatření. Posilujte brand a investujte do marketingu – jakmile se život vrátí do normálu, budete mílový krok před konkurencí, jež se po celou dobu tvářila, jako kdyby se nic nedělo. Zákazníci si váš svědomitý přístup zapamatují.

Efektivní online komunikace je základ

Ať chceme, nebo ne, musíme se smířit s tím, že některé věci do pozadí skutečně ustoupily. Jedná se především o aktivity související s off-line marketingem. Chystáte-li se výrazně redukovat výdaje za outdoor reklamu na úkor online kampaní, nečekejte a udělejte to. Lidé tráví mnohem více času doma a lze předpokládat, že izolace potrvá ještě několik dlouhých měsíců. V hlavní roli proto budou digitální technologie.

Spojení se zákazníky vám umožní vhodně zvolené CRM řešení. Systém vám zároveň usnadní komunikaci s ostatními členy týmu, plánování kampaní i průběžné analýzy. A bude se vám hodit i jako software pro řízení projektů. Uvědomte si, že právě nyní máte jedinečnou příležitost k otestování moderních nástrojů a byla by škoda ji promeškat.

Pohlížejte na krizi jako na zatěžkávací zkoušku. Až skončí, možná dojdete k závěru, že vám homeoffice vyhovuje. Ostatně proč ne – mobilní CRM a další nástroje k práci mimo čtyři zdi kanceláře doslova vybízí.

Dlouhodobé cíle nedávejte k ledu

Současný stav trhu bezesporu nahrává krátkodobým cílům. Ale než radikálně změníte strategii a učiníte investice s vidinou vysoké návratnosti v relativně krátkém čase, zamyslete se nad tím, zda takový přístup není v rozporu s firemní identitou. Reakce na krizi je samozřejmě v pořádku, nicméně odsouvání dlouhodobých cílů do ústraní nemusí být nejlepší nápad.

Na druhou stranu je ideální doba pro zkoušení nových marketingových kanálů. Podle Facebook & Ipos nyní uživatelé tráví na Facebooku o 25 % více času než před pandemií a dle eMarketer.com výrazně vzrostla obliba krátkých videí.

Zaujal vás článek? Sdílejte jej přátelům: