24. července 2013
Kategorie: Zajímavosti

Zino Davidoff: Muž, který změnil tvář světového tabákového průmyslu

Každý, kdo miluje kouř Davidoff cigaret, vůni Davidoff parfémů a chuť Davidoff kávy, ví, proč zrovna tyto výrobky lze považovat za vysoce luxusní. Davidoff cigarety rozhodně nejsou pro závislé kuřáky s potřebou dodávat tělu drogu, nýbrž pro ty, kteří jedinečnou chuť ocení.

Zino Davidoff byl opravdový králem tabákového průmyslu. Jeho životní motto bylo: Umět a žít, což podle okolí zvládal naprosto báječně a nenapodobitelně. Původně byla značka Davidoff vyhrazena jen pro tabákové výrobky, dnes ji však nese mnoho vysoce kvalitních (a právě proto nepříliš levných) výrobků, které lze zařadit do kategorie luxusních.

Emigrace do Ameriky neúspěšná

Zino Davidoff se narodil 11. března roku 1906 v Kyjevě v rodině židovského obchodníka Hillela Davidova. V tehdejší době však obchod židům nepřál, takže když bylo malému Zinovi pouhých pět let, byla rodina vyhnána. Původní plán spočíval v usídlení ve vzdálené Americe, nicméně z důvodu nedostatečných financí skončili nakonec ve Švýcarsku, konkrétně v Ženevě.

Zde si Hillel otevřel tabákový obchod, nicméně již pod jménem Henry Davidoff. Tento obchod se stal velice rychle úspěšným a nakupovala zde i ženevská smetánka, neboť bylo známo, že ruští obchodníci mají vysoce kvalitní zboží. Zajímavostí je, že jedním ze zákazníků byl také Lenin, který však údajně zapomněl zaplatit.

Zino Davidoff v tomto rodinném podniku pracoval velice dlouho. Ve svých dvaceti letech však dobrovolně vyrazil do Latinské Ameriky, aby se přiučil něčemu o tabáku. Procestoval Argentinu, Brazílii i Kubu, kde získal mnoho nových znalostí a zkušeností. Pečlivě sledoval všechny procesy při výrobě doutníků, díky čemuž později mohl napsat vlastní knihu pro doutníkové gurmány.

Druhá světová válka byla záchranou

Po návratu domů pak založil část tabákového obchodu, kde také vytvořil prostor s velkou vlhkostí pro ideální kubánské podmínky. Díky tomuto doutníkovému gestu mohl Zino všem Evropanům nabídnout opravdový kubánský doutník s nefalšovanou kvalitou a výtečnou chutí.

I přes všechny úspěchy a ohlasy (nejen od Evropanů) začal podnik krachovat kvůli tehdejší hospodářské krizi. Tu však prorazila druhá světová válka, kdy Zino Davidoff převzal sklady kubánského tabáku v Paříži. Tento krok jeho jménu i obchodu v Ženevě přinesl mnoho spokojených zákazníků v podobě (nejen) významných osobností. S Kubou udržoval Zino dobré vztahy i po válce a dokonce i po revoluci v roce 1959.

Průnik na trhy díky spojení

Naprosto revolučním krokem se stalo spojení firmy Oettinger s firmou Davidoff, díky čemuž Zino obsadil se svými doutníky další trhy. Firma se velmi rychle stala jedním z největších světových prodejců doutníků, kterou snad každý doutníkový gurmán znal.

Kvůli roztržkám s Kubou ovšem později přišla na trh nová jména doutníků jako je například Special, Millenium Blend či Aniversario.

Doutníkové impérium pokračuje i po smrti

14. ledna roku 1994 Zino umírá a v Ženevě za sebou zanechává značku, která má pod sebou více než padesát velice luxusních vybavených obchodů a spolupracuje s více než pěti sty smluvními prodejci.

Značka Davidoff se začíná používat nejen jako jméno luxusních doutníků, ale také jako symbol cigaretových výrobků (jedna z nejdražších a nejluxusnějších), parfémů, brýlí, kávy, koňaků či špičkových módních doplňků.

Zino Davidoff spojil život s tabákem a s tím, že dokázal svým zákazníkům zajistit tu nejlepší kvalitu. Díky své trpělivosti a neústupnosti dokázal prorazit a jeho jméno se stalo synonymem kvalitních doutníků.

Zaujal vás článek? Sdílejte jej přátelům: