Tip: Začtěte se do zajímavých příběhů z historie ženského podnikání
Zajímají vás příběhy silných a odvážných žen, jejichž jména si často připomínáme každý den? Pak se Vám bude jistě líbit nová kniha o ženském byznysu s názvem Podnikatelka nebo Popelka.
Autorkou čtivých, svěžím stylem napsaných příběhů mezinárodně proslavených podnikatelek napříč historií je profesorka Jana Geršlová. Publikaci vydalo nakladatelství Professional Publishing a její vydání podpořila Českomoravská asociace podnikatelek a manažerek (www.cmapm.cz).
Dějiny podnikání znají řadu příkladů žen podnikatelek, které se staly průkopnicemi v řadě odvětví i přes množství tehdejších společenských předsudků či restrikcí. Knížka Jany Geršlové přináší příběhy šestnácti odvážných žen, které se svými nápady a svou prací trvale zapsaly do dějin podnikání. Dozvíme se tak například příběh Marie Tussaud, Melitty Benz, Anny Sacher, Coco Chanel, Aenne Burdy, Helene Rubinstein, Elisabeth Arden a dalších.
„Společný jmenovatel v knize popsaných podnikatelek je ten, že známe jejich jména, ale neznáme jejich fascinující příběhy. Čerpala jsem z německé literatury, jelikož mým druhým oborem je germanistika, a dostala jsem se k pramenům, které jsme u nás vůbec neměli. Byl to i šok, mnoho autorů jsem sama vůbec neznala,“ říká Geršlová. Na osudech jednotlivých podnikatelek je vidět, že když žena něco chce, tak toho dosáhne. „Líbí se mi citát Estée Lauder, že tam, kam se dostala, se nedostala proto, že chtěla, ale proto, že na tom pracovala. A tak to měly všechny, o kterých jsem psala, byť každá za trochu jiných okolností,“ dodává Geršlová.