Investice do reklamy, která se vrátí – to jsou reklamní předměty
Náklady na reklamu patří pro každou firmu k důležité součásti rozpočtu. I když můžete mít ten nejlepší produkt, pokud se o vás nebude vědět, nikdy na tom nevyděláte. Do reklamy se tedy vyplatí investovat. Kolik ale a kam? Neutrácejte zbytečně za propagaci, která nefunguje, a zaměřte své síly do něčeho, co vám skutečně může vybudovat jméno. Budete se divit, ale průzkumy ukazují, že jednou z nejoblíbenějších a nejfunkčnějších forem propagace jsou reklamní předměty.
Nízké náklady, velký dosah
Z rozsáhlého průzkumu trhu je patrné, že například náklady na oslovení jednoho potenciálního zákazníka pomocí reklamní propisky mohou být až o 99 % nižší než pomocí inzerce v tisku. A třeba právě u takové propisky je velký potenciál, že zákazníkovi zůstane ležet na stole průměrně 8 měsíců. Řada z těchto předmětů navíc putuje dál – k rodině, přátelům, kolegům a dopad vaší reklamy se ještě rozšíří. Vaše značka se také neustále připomíná a cestuje dál do světa. A to vše za minimální a jednorázové pořizovací náklady.
Klíčový je výběr správného produktu
Aby reklamní předmět s brandingem dobře fungoval, je ideální zvolit věc s praktickým využitím. Příkladem mohou být již dříve zmíněné propisky, dále powerbanky, flash disky, lahve na pité, termosky, otvíráky nebo třeba zapalovače. Dárky také vybírejte s ohledem na charakter vašeho produktu a na vaši cílovou skupinu. Správný výběr předmětu je samozřejmě zcela klíčový pro úspěch celé propagační akce a pro to, aby vaše peníze nepřišly vniveč.
Reklamní předměty s logem působí podobně jako chytlavé melodie nebo znělky v rádiu a televizi. Pokud se vám podaří vyrobit zajímavý produkt, který má jedinečný design, pak si vás lidé budou velice snadno pamatovat. Z průzkumů totiž vyplývá, že přibližně 81–94 % lidí si zapamatuje značku firmy, od které obdrželi reklamní dárek. Lidé mají také reklamní předměty téměř 3x raději než bannery, videa a další formy reklamy. Nepřipadají jim otravné a častokrát skutečně potěší.