
Jak na úspěšné firemní webové stránky: 5 věcí, bez kterých se B2B web neobejde
Pokud to se svým podnikáním myslíte vážně, musíte být vy i vaše produkty nebo služby vidět. Ideálně na internetu. Jen sociální sítě vám k propagaci ale rozhodně nevystačí. K tomu, aby vás zákazníci našli a vy si získali jejich důvěru, jsou zkrátka nezbytností firemní webové stránky. Podívejte se na našich 5 tipů, co by na správné B2B website nemělo chybět, aby vám zákazníci otevřeli nejen svá srdce, ale i peněženky.
Co je firemní web a proč je vlastně důležitý
Kromě toho, že firemní web plní funkci vaší vizitky v online světě, je hlavně výborným marketingovým a prodejním nástrojem. Kvalitní webové stránky vám dokáží nejen přilákat nové zákazníky, kteří o vás třeba dosud ještě ani neslyšeli, ale také získat si jejich důvěru a přesvědčit je k nákupu. A to všechno téměř, aniž byste museli byť jen hnout prstem. Stačí držet se následujících 5 pravidel.
1) Připravte web na míru své cílové skupině
V první řadě si uvědomte, pro koho web vlastně tvoříte. Určete si takzvanou cílovou skupinu. Zamyslete se, jak vypadá váš typický zákazník, jaké problémy řeší, co mu schází, jaká jsou jeho přání a potřeby. Na to je potřeba po celou dobu myslet a web tomu náležitě přizpůsobit.
Ukažte svým potenciálním zákazníkům, že vaše služby nebo produkty jsou přesně to, co potřebují. Vysvětlete jim, jak jim pomohou vyřešit jejich problém a jak skvěle se budou po nákupu cítit.
2) Pochlubte se, v čem jste nejlepší
Popřemýšlejte nad svými přednostmi. Proč by si klient měl vybrat zrovna vás? V čem jste lepší než konkurence? Dejte si dohromady minimálně 3 reálné výhody, které potenciálním klientům přinesete a nikde jinde je nedostanou.
Zákazníky je potřeba zachytit okamžitě v prvních vteřinách po vstupu na web. Proto tyto jedinečné výhody, takzvané USPs, prezentujte ideálně hned v úvodu vašich stránek.
3) Nechte promluvit vaše spokojené klienty
Víte, kdo vám udělá ještě lepší reklamu než vy sami? Přece vaši již spokojení klienti a jejich doporučení. Z toho důvodu by na správném B2B webu rozhodně neměly chybět recenze, zákaznické reference nebo případové studie.
Třeba zmíněná případová studie je nejen skvělým důkazem toho, že jste odborníky na svém místě, ale umožní navíc potenciálním klientům nakouknout trochu do zákulisí a nastínit jim postup, jak k práci přistupujete. Snadno si pak mohou udělat představu o tom, jak by případná spolupráce s vámi probíhala a zda je to pro ně skutečně to pravé ořechové.
4) Nezapomeňte na jasnou výzvu k akci
Pamatujte na jedno z hlavních pravidel, které na internetu panuje. A to sice, že lidé půjdou jenom tam, kam je vyloženě pošlete. Proto by na žádné ze stránek vašeho webu neměla chybět jasná výzva k akci, takzvaná call to action.
Jedině tak docílíte, že potenciální klienti na webu budou pokračovat tam, kam mají, a provedou přesně ty kroky, které potřebujete. Jednoduše si o to musíte říct.
5) V jednoduchosti je síla
To nejdůležitější na konec. V jednoduchosti je síla. Tohle pravidlo platí na webových stránkách snad ještě víc než kdekoliv jinde. Čím jednodušší váš web bude, ať už jde o stravitelnost jeho obsahu nebo intuitivní navigaci, tím lépe. Pokud to není nezbytně nutné, nepoužívejte příliš cizích slov nebo odborných výrazů a nezahlťte na každé stránce návštěvníky hromadou informací bez hlavy a paty.
Střídmosti se držte i v případě designu. Vsaďte na příjemné a kontrastní barvy, aby bylo písmo dobře čitelné. Snažte se, aby stránky působily na první pohled přehledně a každý hned věděl, kde hledat to, co potřebuje.
A pokud si nejste s tvorbou webu jisti, nechte to raději na profesionálech. Ušetříte si tak spoustu času i starostí, a hlavně získáte 100% jistotu, že vaše stránky budou dobře vypadat i fungovat.