
Oslovte ty, kteří u vás nenakoupili. Remarketing radí, jak na to
Slyšeli jste už o remarketingu? Je to poněkud netradiční způsob marketingové propagace, který ale v poslední době slaví velký úspěch. V čem vlastně spočívá? Je to funkce, která umožňuje oslovit uživatele, kteří již dříve navštívili vaše webové stránky. Z nějakého důvodu, ale neprovedli to, co se od nich očekávalo, nejčastěji tedy nezakoupili produkt či službu. Má ale takové oslovování vůbec smysl?
Připomeňte sebe a svůj produkt
Dříve byl remarketing poměrně netradičním řešením, dnes se však stává stále oblíbenějším. Přitom princip fungování není nijak složitý – návštěvník stránky je při příchodu na web označen, jeho chování je analyzováno a následně se mu zobrazuje reklama „šitá na míru“. Reklama pak může mít různorodé provedení – může jít o obyčejný textový inzerát nebo třeba media banner či videa nebo e-mailing.
Určete publikum a své sdělení
Tvorba remarketingové kampaně zahrnuje vždy dva základní body – je nutné určit si publikum a nachystat sdělení. Cílovou skupinu lze definovat různě dle požadavků vašeho webu. Typicky se ale jedná třeba o lidi, kteří sice vložili zboží do košíku, ale nakonec jej nekoupili. Jakmile máte publikum, musíte dobře zacílit sdělení. To může mít různou formu, ale společným jmenovatelem bývá výzva k návratu nebo dokončení akce. Je například možné opakovaně zobrazovat konkrétní produkt z košíku, který nebyl zakoupen.
Počítejte zisky
Jistě už jste se s tímto druhem marketingu osobně setkali. Dnes jej běžně využívají například e-shopy s oblečením. Produkt, který jste si nekoupili, vám opakovaně vyskakuje na obrazovce, nezřídka doplněn i nějakou nabídkou slevy nebo jiného lákadla. Sami můžete posoudit, jak na vás tento typ reklamy působí. Statistiky hovoří o tom, že pokud je komunikace nenucená a příjemná nebo i vtipná, většina lidí reaguje na tento typ reklamy pozitivně.
Zdroj / foto: workana.com.