
Jak si natrénovat krizi?
Kdo se nepřizpůsobí, zahyne. To pochopily i různé školící agentury, které začínají nabízet tréning managementu pro přežití s krizí v zádech.
Pokud ani politici netuší, co bude, pak je pochopitelné, že i podnikatelé a management firem tápe. Nervózní atmosféra a v oknech kanceláří rozsvíceno do pozdních večerních hodin. Tak to v těchto týdnech vypadá v mnoha firmách.
Manažeři větších i menších firem si do noci lámou hlavu s tím, jakou zvolit strategii pro boj se světovou hospodářskou krizí. Jakékoliv rozhodnutí managementu či podnikatele je dnes dvojnásobně závažné. V okamžiku, kdy společnosti nepomůže, může ji dostat do velkých problémů.
Toho využila vzdělávací společnost Coneo a rozhodla se pro pořádání kurzu, kde si nejvyšší zástupci firem mohou svá rozhodnutí natrénovat – mohou si totiž nasimulovat podmínky hospodářské krize nanečisto. Lektoři firmy vytvoří pro manažery podmínky rychle se měnícího trhu a nedostatku kapitálu a nechají na nich, jaký postup zvolí. Mohou zkusit investovat, plánovat nové akvizice, nebo naopak zeštíhlovat a propouštět.
Tréning s názvem Simulace řízení v době změny jim však bude podmínky dále měnit a dělat je ještě těžší. Každé rozhodnutí ovlivní to další a vyústí v nějaký výsledek – ať už je to úspěch, anebo pád. To podstatné, co by měl kurz manažerům firem přinést, je tréning a zkušenosti pro realitu dnešní doby. Vyzkoušejí si práci v týmu top manažerů zodpovědných za přežití a rozvoj fiktivní společnosti. Ale zároveň budou moci diskutovat o změnách, které je třeba provést v jejich vlastních reálných týmech nebo společnostech.
Nejen Coneo žije krizí
Využít krize jako tématu ve vzdělávání se pokouší i další řada společností. Například firma Akademie Orlita nově nabízí školení Finanční krize jako příležitost, které je vhodné především pro poradenské týmy. Témata odpovídají na nejběžnější problémy, které dnes takové podniky řeší. Od otázky typu Jak fungovat v době, kdy ostatní své prostředky ztrácí, přes rozbory tvrdých dat v bankovnictví až po argumentace, poznání typologie klienta v době krize a změnu strategie.
Podobně tomu je u řady dalších vzdělávacích společností. Školící agentura Vox chystá kurz Krize nás nezabije, ale posílí, aneb krize přeje připraveným. Je určen především pro manažery na střední úrovni řízení a pro top management menších firem. Podle agentury nedostanou účastníci kurzu informace pro zvládnutí krize, ale naopak pro využití krize k provedení nutných změn k lepší rentabilitě firmy.
Jak je vidět, segment vzdělávání se krizi snaží pochopit jako příležitost. Vy ostatní se o to také můžete pokusit. Pokud jste nečetli článek Proč je ekonomická krize skvělá, zkuste s ním začít.