Marketingová komunikace stále častěji využívá nanoinfluencery
O influencer marketingu se hodně hovoří, a ještě více se jej aktuálně využívá. Jenže většina lidí si pod tím představí především to, že značky cílí na známé osobnosti a několik málo těch, kterým se podařilo vybudovat komunitu sledujících přesahující stovky tisíc. Jenže zdá se, že šanci začínají mít i tzv. nanoinfluenceři, tedy lidé, kteří oslovují daleko menší komunitu lidí.
Levnější a stejně účinné
Ve světě spoluprací a reklamy na sociálních sítích je tedy možné uspět, i když máte jen několik set či tisíc sledujících. Aktuálně narůstá počet značek a marketérů, kteří chtějí více stavět na uvěřitelném obsahu a přirozené komunikaci, kterou mohou lépe zaručit právě menší tvůrci. Důležitým faktorem jsou samozřejmě i peníze.
Zatímco celebrity si budou za reklamu či spolupráci účtovat stovky tisíc, malí influenceři mohou žádat řádově nižší částky nebo třeba jen tzv. barterový obchod. A ukazuje se, že vliv takové reklamy není o nic menší než u známých osobností. Lidé totiž malým tvůrcům více věří a berou jejich příspěvky daleko vážněji.
Málo sledujících může být výhoda
Nanoinfluenceři jsou víceméně běžní spotřebitelé, jejichž síla spočívá v jejich uvěřitelnosti. Svá doporučení předávají dále na základě osobní zkušenosti, častokrát také investují do testování více času a úsilí a lépe dokážou postihnout podstatné vlastnosti produktu či služby. Se svými sledujícímu si také obvykle vytváří osobnější vazby, což působí samozřejmě pozitivně a ovlivňuje to i pravděpodobnost toho, že si lidé výrobek skutečně koupí.
Klíčem k úspěchu je umět konkrétní nanoinfluenery správně vybrat. Ideální jsou takoví, u kterých lze jejich zájmy a zacílení snadno pojmenovat. Prvním krokem pak bývá doručení PR balíčku a sleduje se, jakým způsobem konkrétní člověk s produktem naloží. Další spolupráce se může odvíjet od úspěchu první kampaně. Přidat se mohou i soutěže o vouchery nebo vzorečky, které jsou mezi sledujícími vždy mimořádně úspěšné.