Webová analytika jako klíč k úspěchu online podnikání
Online prostředí změnilo v posledních desetiletích nejen podnikání k nepoznání. Pro mnohé bylo a je složité se v těchto proměnách orientovat, přitom lze použít řadu praktických nástrojů, které vám vaši obchodní činnost výrazně usnadní. Patří k nim především webová analytika. Ta vám pomůže odhalit třeba silné a slabé stránky vašeho e-shopu nebo webové prezentace služeb. Proč je nezbytné používat webovou analytiku pro úspěšné online podnikání?
Pouhá placená reklama prostě nestačí!
Každý den vidíme, že se řada firem spoléhá především na výkonnostní PPC kampaně. Samozřejmě, že je to běžnou součástí online marketingu, ale s rostoucí cenou konkurence rostou i ceny konverzí. Žádoucí tak je, přilákat na své webové stránky i pomocí organického vyhledávání. K tomu, abyste v této oblasti porazili konkurenty a výsledcích vyhledávání stoupali na lepší pozice, nestačí bohužel jen kvalitní a originální obsah. Je zde řada proměnných, na které se zaměřuje kvalitní webová analytika, bez níž své stránky zpravidla nedokážete adekvátně zlepšit.
Jaká data vám podrobná webová analytika dokáže poskytnout?
Mezi základní technické parametry webů, na které se webová analytika zaměřuje, je validita jejich HTML kódu. Ačkoli se jedná o zavedený nástroj a ukazatel kvality webových stránek, řadou firem je stále podceňován. Pokud mezi ně vy nepatříte, máte jasnou konkurenční výhodu.
Opomínat se nevyplácí ani validitu CSS kódů. Právě ty totiž stojí za dobrou responzivitou stránek. Aby se vaše webové stránky správně zobrazovaly na různě velkých monitorech a mobilních zařízeních (chytré telefony a tablety), je potřeba případné chyby odhalit a odstranit.
Velmi důležitá je i samotná rychlost webových stránek, ta se nepodepisuje pouze na špatném hodnocení ze strany webových vyhledávačů, ale poškozuje vaši značku i v pohledu samotných cílových zákazníků. Přeci jen sami z praxe znáte situace, kdy chcete navštívit webovou stránku. Ta pomalu načítá a u vás to začíná vzbuzovat nedůvěru.
Zapomínat byste neměli ani na skutečnost, že nestačí provést webovou analytiku jen jednou, třeba analýzy rychlosti webu se může pokaždé trochu lišit. V případě, že pak pracujete na obsahu a aktualizaci vašich stránek pravidelně, je vhodné, aby se i webová analytika stačila pravidelnou součástí péče o váš web.