Tvorba webových stránek Hradec Králové – co by neměla vaše landing page postrádat?
Při tvorbě webových stránek dřív nebo později vždy dojde i na tvorbu takzvaných landing pages, tedy cílových stránek. Účelem těchto stránek je nalákat návštěvníky na konkrétní nabídku a posunout je dále v pomyslném marketingovém trychtýři – ideálně rovnou k nákupu, případně jiné žádoucí akci.
Zde vám představíme několik tipů, které můžete při tvorbě takové landing page využít, aby byla co nejúčinnější.
Nejtěžší kalibr používejte hned na začátku
Podle výzkumů má stránka v průměru osm sekund na to, aby zákazníka přesvědčila, že její nabídka stojí za to. Proto neplýtvejte tento čas vysvětlováním zbytečných detailů a začněte tím nejdůležitějším.
- Hlavní nadpis nesmí chybět na žádné stránce. Je tím prvním, co návštěvníci uvidí, a první příležitostí k jejich konverzi. Samotný nadpis by měl ideálně obsahovat hlavní benefit toho, co nabízíte.
- Druhým v pořadí je podnadpis, který by měl pokud možno rozvést to, na co láká nadpis hlavní. Dejme tomu, že první nadpis říká: „Naučíme vás španělsky do jednoho měsíce“, druhý pak může navázat: „Díky unikátní metodě podvědomého učení se učíte i ve spánku“, nebo „První týden se učte zdarma a pak se rozhodnete, zda a jak pokračovat“. Jde jen o nijak zvlášť promyšlený příklad, ale snad chápete, co chceme říci.
- Výpis hlavních benefitů vaší nabídky je další nezbytností. V bodech stručně vystihněte, co dělá vaši nabídku unikátní, a proč by měla člověka vůbec zajímat. Postupujte od větších benefitů po menší. Dobré je také každý benefit doplnit drobou grafikou či obrázkem.
- CTA. Tlačítko CTA, tedy call to action, nesmí chybět na žádné landing page. Mělo by být okamžitě viditelné a lákat návštěvníka třeba originálním designem či chytlavým textem. CTA by mělo také ideálně korespondovat i s obsahem hlavního nadpisu, v tomto případě může CTA hlásat kupříkladu „Objednat první lekci“, nebo „Naučte mě španělsky“, apod.
Jednoduchý design bývá efektivnější
Nemusíte sáhnout po totálním minimalismu. Obecně lze ale říci, že méně vizuálních prvků a jasný, strohý design s dostatkem prázdného prostoru je pro návštěvníky srozumitelnější. Zvyšuje šance, že se díky němu soustředí na to hlavní.
Volte také vhodný font a nebojte se velkých písmen – nikdo si nechce namáhat oči. Pořádně si také zkontrolujte, zda je design responzivní a umí se přizpůsobit různým displejům.
Vhodné fotky často řeknou více, než celá stránka textu
Výše jsme řekli, že to nemáte přehánět s vizuálními prvky (a právem). Ale kvalitní fotka, která představuje vaši nabídku, je k nezaplacení. Sděluje informace, aniž by potřebovala slova, ukazuje daný produkt z různých úhlů a perspektiv, a podvědomě pomáhá zvyšovat i vaši důvěryhodnost i zdání sofistikovanosti.
Totéž platí o dobrém videu. Videa patří spíše k nepovinné výbavě landing pages, ale jsou-li profesionálně provedena, jejich marketingový potenciál je nedozírný.
Nejsou to ale jen fotky, co budují důvěru
Signálů, že vám lze věřit, by měla vaše stránka vysílat ještě více. K tomuto účelu slouží nesmyšlené recenze skutečných zákazníků, ale také loga firem, které s vámi spolupracují nebo vašim službám důvěřují. Obojí by mělo být jasné a viditelné, ale v tlumenějším provedení, než vaše hlavní nabídka, aby se pozornost návštěvníka soustřeďovala spíše na ni.
Podporujte sdílení na sociálních sítích
Přidejte na svou stránku také ikony pro sdílení na sociálních sítích. Tímto způsobem může dále každý z vašich návštěvníků zmnožovat povědomí o vaší značce pouhým kliknutím. Jistě, ne každý tak učiní. Ale přidání sdílení na sociálních sítích nedá téměř žádnou práci a naopak může mnohé přinést. Tak proč to neudělat?
To bylo tedy pár našich postřehů na téma landing page. Rozhodně si nečiníme nárok na úplnost a mnohé ještě nebylo řečeno. Trochu toto téma pomůže rozvést třeba tento článek, přečtěte si jej také!