07. dubna 2022
Kategorie: Tipy a PR

Společnost Kiwi.com oslaví 10 let od svého vzniku. Přinášíme klíčové milníky firmy

Přesně za 10 dní Kiwi.com oslaví 10. výročí od svého vzniku, tedy od okamžiku, kdy představilo koncept virtuálního propojování letů, a zajistilo si tak unikátní pozici v cestovním průmyslu.

Inovace, kterou Kiwi.com přineslo, zásadně změnila cestovatelské možnosti, díky kterým si lidé mohou vybrat vlastní cestovní itinerář s nejlepší možnou trasou a cenou bez ohledu na to, s jakou aerolinkou letí nebo zda kombinují tradiční či nízkonákladové dopravce. Algoritmus Kiwi.com, který za touto inovací stojí, dnes vyhledává miliony leteckých možností v reálném čase, aniž by se omezoval na partnerské dohody aerolinek či typ dopravce.

Za uplynulých 10 let Kiwi.com prodalo před 50 milionů sedadel, vytvořilo 10 milionů virtuálně propojených letů a jeho zákazníci nalétali 30 miliard kilometrů. Více než 1,2 milionu pasažérů letělo přes Barcelonu, nejnavštěvovanější letiště zákazníků Kiwi.com. Oblíbené Thajsko navštívilo přes 90 tisíc baťůžkářů, ovšem absolutní rekord drží neznámý pasažér, který cestoval s 36 zavazadly.

Propojili jsme doposud nepropojená letiště a města, umožnili jsme mnoha pasažérům létat na doposud nemožných či nedostupných trasách a v neposlední řadě jim ušetřili spoustu peněz. Přes 10 milionů lidí si díky naší technologii vytvořilo unikátní itinerář, který nebyl a doposud není schopen nabídnout nikdo jiný,“ rekapituluje 10 let Oliver Dlouhý, spoluzakladatel a ředitel Kiwi.com.

Na začátku nebyla žádná pravidla, jen jeden velký punk s velkou dávkou svobody. Ráno jsme dostali nápad a o půlnoci už se na něm pracovalo. Měli jsme samozřejmě taky velkou dávku štěstí a jak se říká – the harder you work, the luckier you get. Jenže ne vždycky intuice zafunguje, tenkrát jsme nadělali spoustu chyb a investovali do projektů, které nevyšly. Kdybychom tehdy věděli to, co víme teď, ušetřili bychom si mnoho přešlapů. Dnes jsme firmou s tou správnou úrovní profesionality a jsme schopni věci předvídat, což je pro dlouhodobý a udržitelný byznys nezbytné,“ dodává.

Budoucnost ve znamení zákazníka

V první řadě se chceme zaměřit na zákazníka a jeho zkušenost. A poskytovat takovou hodnotu, díky které bude loajální a bude se k nám vracet napřímo, ať už na web, nebo skrze aplikaci. Vidíme, že model přímé komunikace se zákazníky funguje, a jsme přesvědčeni, že jim tak můžeme přinést i větší hodnotu. Chceme do bližšího vztahu s cestujícími investovat i nadále a na dalších trzích,” plánuje Oliver Dlouhý.

Aktuálně je Kiwi.com svědkem návratu důvěry v cestování – během jediného březnového dne společnost dosáhla dosavadního rekordu, 58 711 rezervovaných sedadel.

Klíčové milníky

Říjen 2011 Oliver Dlouhý a Jozef Képesi se setkávají v Pomalém Baru v Brně, kde se rodí zásadní myšlenka Kiwi.com
Duben 2012 Registrace společnosti Skypicker (původní název Kiwi.com)
Červenec 2012 Je prodán první virtuálně propojený let: Budapešť-Madrid-Lisabon
Leden 2014 Skypicker kupuje meta vyhledávač WhichAirline.com
Květen 2016 Skypicker mění název na Kiwi.com
Červenec 2017 Kiwi.com a Amadeus podepisují kontrakt Kiwideus a vytváří tak největší lokální letovou databázi na světě
Říjen 2017 Kiwi.com bylo jmenováno by Deloitte’s Technology Fast 50 Central Europe nejrychleji rostoucí společností ve střední Evropě v kategorii Rising Star
Prosinec 2017 Do vyhledávací funkce Kiwi.com je zařazena pozemní doprava
Únor 2018 Otevření pobočky v Barceloně
Červen 2018 Představení funkce NOMAD umožňující automatizaci „multi-city“ letů, díky níž cestovateli nabídne optimální pořadí a kombinaci míst, která chce v rámci daného termínu navštívit.
Listopad 2018 Uvedení B2B platformy TEQUILA, která partnerům umožňuje nabízet obsah Kiwi.com
Červen 2019 Investice General Atlantic do Kiwi.com
2020 COVID-19 uzemňuje všechny lety, čímž začíná největší krize v cestovním průmyslu, která bude trvat další dva roky. Zákaznická zkušenost utrpěla velkou ránu, společnost se zaměřuje na refundační proces a získávání peněz od aerolinek, které následně zasílá zákazníkům.
2021 Kiwi.com investuje do procesů zákaznické zkušenosti a služeb, vyplácí refundace z vlastní kapsy v případech, kdy jsou peníze od aerolinek ztraceny. Začíná obnova a zotavování cestovního průmyslu.
Březen 2022 Důvěra v cestování se vrací, Kiwi.com dosahuje rekordu v objemu zpracovaných rezervací a obsloužených zákazníků.
Zaujal vás článek? Sdílejte jej přátelům: