04. ledna 2020
Kategorie: Byznys, Marketing

I kamenné řetězce pomalu přesedlávají na e-shopy. Jejich kupní síla stále roste

Jak se v posledních letech ukazuje, na internetu se prodává stále lépe. A i kamenné obchody to začínají chápat a implementovat do svých obchodních strategií. Už 80 % největších kamenných řetězců v Česku prodává své zboží na internetu a další 4 % alespoň umožňují rezervaci zboží na prodejně. Každoročně tedy roste počet účastníků na internetovém trhu, kde se díky velké konkurenci drží přívětivé ceny.

E-shopy stále rostou jako houby po dešti

Za posledních 5 let se počet kamenných řetězců, které využívají internet k prodeji svého zboží, zvýšil téměř o polovinu. Podle statistik je to rozhodně správné rozhodnutí, neboť více než polovina Čechů preferuje, když si před nákupem mohou zboží prohlédnout na internetu, ideálně přímo na stránkách prodejce. Zejména v oblastech jako je sportovní zboží, knížky nebo domácí potřeby už jsou všichni nejvýznamnější prodejci na internetu přítomni. Trh je zatím nicméně ne zcela naplněný v sektoru potravin nebo drogerie. Ale právě na nákup potravin na internetu si Češi zvykají jen pomalu – lidé například nemají rádi, že si nemohou osobně ověřit čerstvost nebo vzhled zboží.

Chytit příležitost za pačesy

Tuzemské kamenné řetězce podle výzkumu dobře využívají výhod, které jim dává již existující síť obchodů. Snadno pak již existující zákaznickou základnu přesměrují i na svůj e-shop, kde nabízí další výhody nebo širší nabídku produktů. U zákazníků je velmi důležité především to, aby u zboží existovala možnost osobního odběru či vrácení zdarma, případně dokonce i doručení bez dalších poplatků. Od loňského roku se více než zdvojnásobil počet kamenných obchodů, jež využívají výdejní místa jiných subjektů, jako je například Zásilkovna, Uloženka nebo pick-up pointy kurýrních společností. Prodejci naopak stále málo využívají potenciál sociálních sítí a málokdy přes své profily přímo odkazují na konkrétní výrobky. Je však pravděpodobné, že k tomu časem dospějí.

Zaujal vás článek? Sdílejte jej přátelům: