Práce z domu? Může být efektivní, ale má svá pravidla
Velké množství podnikatelů pracuje z domova. Proč zbytečně platit za kancelář, když si stačí udělat doma pracovní koutek, odkud můžete svůj byznys v pohodě řídit? To rozhodně není špatné uvažování, ale pouze za předpokladu, že víte, jak z domu pracovat efektivně a vaše pracovní výkonnost není vlivem vnějších vlivů velmi nízká.
Určitě existují lidé, kteří se ráno nají a umyjí a v podstatě ihned jsou připraveni začít soustředěně pracovat a během chvilky se ponoří do hluboké práce, aniž by je cokoliv vyrušovalo. Je-li to váš případ, pak ani dál číst nemusíte – vy jste dokonalý prototyp pro homeoffice. Pokud se ale v popisu nepoznáváte, je nutné vědomě na zlepšení efektivity pracovat.
Kdo je připraven, není zaskočen
Než se vůbec pustíte do práce, vyhraďte si chvíli čas ona zhodnocení situace. Každý člověk je individuální osobnost a fungují pro něj jiné věci. Asi nejdůležitější je ujasnit si své priority. Pokud vás některé věci rozptylují, jednoduše si k nim zakažte přístup – jsou-li to sociální sítě, odhlaste se, je-li to úklid či domácí práce, zakažte si chodit po bytě a prostě zůstávejte ve své „kanceláři“ a maximálně si dojděte na toaletu. Všechno se dá řešit, pokud víte, co je vaší slabou stránkou.
Tři části dne
Jedním z nejtěžších úkolů při práci z domova je efektivně propojit pracovní a osobní život. Organizace i disciplína jsou v tomto ohledu naprosto klíčové. Pomůže rozdělení dne do tří částí – je to příprava, práce a volný čas. Během přípravy odpovídejte na e-maily, telefonáty, dělejte nezbytnou administrativu. Druhou kategorii představuje samotná práce, kdy skutečně něco vytváříte. Při této fázi se nenechte nikým vyrušovat – ani rodinou, ani jinými vlivy. Stanovte si pak také přesný konec pracovní doby a po tomto čase se věnujte své rodině a zájmům. Budete-li toto rozdělení dodržovat, brzy se vám podaří nastavit rutinu, která bude fungovat.