25.05.2020
Kategorie: Marketing

Oživená Chronotechna nebo podvod? Už rok se táhnou spory ohledně dodání luxusních hodinek

Občas se něco tak úplně nepovede… nebo to snad byl záměr? Stovky lidí podpořili v kampani Kickstarteru hodinky obrozené české značky Chronotechna z nejčernějšího dostupného odstínu černé barvy. Jenže když měli svůj produkt dostat, začalo se to komplikovat, a navíc nepřišla ani žádná reakce na desítky dotazů a rozhořčených emailů ze strany zákazníků.

Nejčernější černá

Už v roce 2018 oznámil podnikatel Pavel Šich plán vzkřísit kdysi slavnou tuzemskou značku vyrábějící hlavně budíky a hodinky. Jeho projekt sliboval, že zájemcům zhruba za 10 tisíc korun dodá nezvykle vypadající hodinky se švýcarským mechanickým strojkem a ciferníkem z nejčernější černé. Cílem bylo rozšířit povědomí o této značce a umožnit lidem vyzkoušet si hodinky, které by si za normálních okolností nemohli kvůli vysoké ceně dovolit. Šichovi se podařilo na projekt vybrat skoro 380 tisíc eur, tedy téměř 10 milionů korun od celkem 878 lidí. Jenže již před rokem měla být výroba hodinek dokončena a výrobky dodány zákazníkům. To se však tak úplně nestalo.

Stovky problémů

Profil projektu naopak obsahuje v podstatě samé negativní komentáře, ve kterých si lidé stěžují na nesolidní jednání. Některým prý hodinky nedorazily vůbec, jiní si stěžují na pochybnou kvalitu i neexistenci té „nejčernější černé“. A lidé si to samozřejmě nechtějí nechat líbit. Řada z nich zvažuje i právní kroky, protože již odmítají věřit, že dostanou to, za co si skutečně zaplatili.

Pavel Šich se ale brání tím, že lidé si vlastně neuvědomují, co si koupili. Nepořídili si hotovou věc, ale podpořili startup, který se samozřejmě může potýkat s problémy, což se také stalo. Nyní je prý vše již v pořádku a zákazníci by se objednaného zboží měli dočkat v řádech několika týdnů. To však sliboval už loni, kdy měly být objednávky dodány do července. Je však na místě zamyslet se, zda je rozumné věřit tomu, že vám někdo za deset tisíc dodá luxusní švýcarské hodinky – možná to chce trochu zdravého rozumu i ze strany spotřebitelů.

Zaujal vás článek? Sdílejte jej přátelům: