07. února 2022
Kategorie: Tipy a PR

Česká značka nádobí Fabini pokračuje v růstu, za loňský rok hlásí více než dvojnásobné tržby

Po druhém ukončeném roce fungování eviduje firma Fabini tržby ve výši necelých 19 milionů Kč. Podařilo se jí tak dosáhnout svého cíle a zdvojnásobit roční obrat. Navzdory pandemii, která ochromila trh s ocelí, hlavní surovinou nádobí Fabini, se zdvojnásobil také počet prodaných kusů na 12 tisíc. Podle zakladatele značky Jana Fabiniho je letos cílem obrat opět minimálně zdvojnásobit.

České nádobí Fabini slavilo i v roce 2021 úspěch na trhu. Prodalo se jej 12 000 kusů a zákazníků bylo téměř 5000. Prodejce kvalitního nádobí Fabini skončil opět v mírném zisku a čistý obrat za loňský rok tvoří 18 786 000 Kč. Podle zakladatele značky, třiadvacetiletého Jana Fabiniho, za úspěchem stojí focus na kvalitní produkty, vracející se zákazníci – u některých produktů tvořily opakované nákupy až 30 %, průměrně to bylo 16 %, a kontinuální rozšiřování sortimentu, který kromě základního nádobí z vícevrstvé nerezové oceli nově obsahuje i netradiční výrobky jako pánev wok. Ta zároveň představuje nejprodávanější produkt za loňský rok.

Minulý rok došlo k výrazným změnám i v týmu Fabini. Brand manažerkou se stala Alžběta Zýková, která dříve působila ve firmách s marketingovým i gastronomickým zaměřením, kreativním ředitelem se stal Huy Pham, který jako produktový designér spolupracoval například s Jin Kuramoto Studio v Tokiu, a pozici finanční ředitelky obsadila Radka Vaculíková se zkušenostmi z nadnárodních korporací i českého
e-commerce.

Pro letošní rok je podle Jana Fabiniho, zakladatele a výkonného ředitele značky, za kterou stojí investoři jako Jiří Hlavenka nebo Martin Rozhoň, v plánu další růst, firma cílí opět na dvojnásobek obratu. Kromě toho se připravuje první expanze do zahraničí, a to do Itálie, kde zároveň probíhá výroba většiny nádobí. Od února nastupuje nový CMO Peter Babjak a Jan Fabini nevylučuje ani otevření vlastního showroomu v Praze.

O Fabini:

Značku Fabini založil dvacetiletý Jan Fabini v roce 2019. Jeho cílem je nabízet vysoce kvalitní nádobí za dostupnou cenu, proto zvolili cestu D2C, přímého prodeje. Produkty se od roku 2020 vyrábí v Česku, Francii a Itálii. Za firmou stojí investoři Jana Florentýna Zatloukalová s 6% podílem, Jiří Hlavenka s 30% podílem, Martin Rozhoň s 5% a Pavel Mezihorák s 13% podílem. Zbylých 46 % vlastní Jan Fabini.

Zaujal vás článek? Sdílejte jej přátelům: