Zapomeňte na píchačky, moderní docházkové systémy toho umí daleko víc
Jak efektivně kontrolovat docházku zaměstnanců? Na tuto otázku nabízí odpověď moderní docházkové systémy. Nejsou přitom jen digitální náhradou za klasické píchačky. Spíše představují komplexní řešení pro plánování času, vyhodnocení efektivity výroby i mnoha dalších činností.
Evidovat přítomnost zaměstnanců na pracovišti je pro většinu firem nezbytné. Podniky ale často využívají tradiční a zastaralé způsoby, které jsou zbytečně náročné na administrativu. Moderní programy pomohou například se sledováním efektivity využívání pracovní doby zaměstnanců, kontrolou pracovníků v terénu, plánováním školení nebo i s evidencí majetku firem.
Přesnější vyhodnocování efektivity práce
Využívání moderních metod nejen usnadňuje práci účetním, ale pomáhá také efektivně analyzovat pracovní náplň zaměstnanců. V evidenci docházky lze sledovat nejen odpracované hodiny, ale také ukládat informace o tom, které úkony během pracovní doby prováděli. Ke všem těmto úkonům přitom často postačí jediný čip nebo karta, která podává velmi přesný přehled o pohybu zaměstnanců v rámci firmy.
Pokud jde o zaměstnance pracující v terénu, na cestách nebo u zákazníků, mohou zaměstnavatelům posloužit mobilní jednotky, poskytující online přehled o pohybu zaměstnance nebo jeho vozu. Zní to sice jako špiclování, se kterým by možná mohli mít někteří zaměstnanci problém, ale na druhou stranu je pravdou, že pokud během své práce děláte, co máte, nemělo by vám vadit, že má o vašich aktivitách přehled i vedení firmy.
Využití pro celou firmu
Tím to navíc nekončí, řada systémů má ještě další funkce. Personalisté a manažeři provozu využívají rozšířené možnosti třeba pro plánování pravidelných školení, prevenci přetěžování zaměstnanců nebo evidenci přidělených pomůcek a nástrojů. Je tak možné mít daleko přesnější přehled o celém fungování firmy a výsledky takového mapování jsou většinou velmi užitečné pro celou firemní strukturu.