18. ledna 2021
Kategorie: Finance

Jak přimět lidi nakupovat? Zaměřte se na jejich emoce

Chcete-li ve světě obchodu uspět, musíte umět svůj výrobek nebo službu prodat. Jen tak budete generovat zisk, který vám umožní nejen přežít, ale také svůj produkt neustále vylepšovat, a tak si získávat stále nové a nové zákazníky. Je tedy jasné, že dobrý nápad nebo kvalitní výrobek nestačí, pokud nedokážete přimět lidi, aby za něj zaplatili. I proto je kolem nás tolik reklamy – ta je totiž velice účinným prostředkem prodeje. Ale jak zjistit, proč lidé nakupují a kam tedy reklamu cílit?

Umění prodávat

To je samozřejmě otázka, se kterou si lámou hlavu generace obchodníků. A nalezení odpovědi je často zcela klíčové pro úspěch byznysu. Aby byl výsledný efekt co nejlepší, je nesmírně důležité zaměřit se na dokonalost prodeje. A nejde jen o tom zjistit, proč lidé utrácí, ale také to, co by je mělo vést, aby své peníze nechali právě u vás.

Lidé nakupují z různých důvodů – může jít o osobní potěšení, prestiž, obdarování blízkých, uspokojení základních potřeb a jiné. Většině lidí dnes nejde o samotné vlastnění věcí nebo majetku, ale spíše o to, co jim zakoupené zboží nebo služba přinese – a tento přínos může být velmi často na zcela nepraktické úrovni. Už dávno lidé nenakupují podle toho, co skutečně potřebují, ale spíše podle toho, co chtějí.

Emoce hýbou světem

Při prodeji zboží či služeb se tedy jako dobrá strategie jeví zdůrazňovat výsledný efekt, který jim daná věc nebo služba poskytnou. Takový popis totiž v lidech vzbuzuje emoce, na základě kterých si vybaví požitek, který jim daný produkt může přinést. A emoce jsou prvním krokem k peněžence zákazníka. Při prodeji nebo reklamě se tedy vyplatí popsat zejména pocit, který způsobí klientovi, ne ani tak popis produktu samotného.

Pokud máte dojem, že váš obchod neprosperuje, zkuste změnit taktiku. Nesnažte se lidem ukázat, co všechno váš produkt dovede. To si snadno přečtou na obalu nebo se vás zeptají na prodejně, ale zaměřte se na odprezentování pocitu, který produkt nebo služba poskytují. Vytvoříte tak v člověku emoci, na základě které lidé utrácejí své peníze snadněji.

Zaujal vás článek? Sdílejte jej přátelům: