Udržitelné hotelnictví: Trendy a tipy pro odvětví šetrné k životnímu prostředí
Udržitelný cestovní ruch a hotelnictví není jen trendem v oblasti služeb. Jedná se o odvětví, které se velkou měrou podílí na emisích skleníkových plynů, přičemž lze očekávat další nárůst. Najít způsob, jak oblast rozvíjet ale zároveň snižovat uhlíkovou stopu, se tak jeví jako mimořádně důležité.
Zmírnění negativních dopadů na životní prostředí může velkou měrou ovlivnit každý hotel či hotelová služba. Jak tomu jít naproti? Máme pro vás pár tipů na klíčové eko trendy v hotelnictví.
Omezte plasty
Vyvarujte se používání jednorázových plastů. To pomůže eliminovat obrovské množství odpadu. Dobrým začátkem je zbavit se plastových lahví, igelitových sáčků nebo plastových kelímků. Nahradit láhve můžete skleněnými, brčka lze nahradit těmi na více použití. Vždy existuje ekologičtější varianta, které můžete jít naproti. Mnohá taková vylepšení navíc dodají vašemu hotelu větší úroveň. Zkusili jste třeba místo plastových brček v hotelovém baru použít sušené makarony?
Automatizace přihlášení hostů
Lze také obejít běžný způsob odbavení, náročný na čas a papírování. Propracovaný rezervační a CRM systém vám zajistí společnost Profitroom zabývající se marketingovou automatizací s CRM funkcemi. Tato řešení vám pomohou zvýšit tržby, rozvíjí dlouhodobé vztahy se zákazníky, a navíc podporují vaše strategie pomocí kampaní.
Neplýtvejte potravinami
Stoprocentně se zbavit plýtvání potravinami nejspíš nelze, můžete ale učinit jisté kroky, které plýtvání alespoň omezí. Začíná to auditem – přimějte zaměstnance, aby vám pomohli zjistit, odkud pochází nejvíce odpadu a na základě toho pak optimalizujte jeho plýtvání.
Šetřete energií
Instalace inteligentních termostatů, sledování spotřeby či úsporné LED žárovky jsou jen výčtem několika způsobů, jak pomoci šetřit energií. Můžete také své hosty prostřednictvím informační cedulky požádat o ohleduplnost při svícení nebo odběru proudu.
Šetření s vodou
Dobu sprchování hostů omezit nemůžete. Nebo ano? Nechejte v každém pokoji cedulky s informací, kolik vody hosté ušetří kratším sprchováním a uveďte i další příklady udržitelnosti ve vašem hotelu. I to může mít velký vliv na chování vašich hostů.
Než se hotelnictví stane ekologicky zcela udržitelnou oblastí, bude potřeba ještě spousta práce. Každý krůček se ale počítá a má svůj význam. Kromě toho jde i o účinný marketingový tah, na který mohou slyšet vaši zákazníci a díky kterému si váš hotel vyberou místo konkurence. Zejména movitější hosté bývají citlivější k environmentálním otázkám.
Aby se však nejednalo jen o líbivou marketingovou aktivitu, tzv. greenwashing, mělo by snižování uhlíkové stopy být vždy tím hlavním důvodem, proč se nad udržitelností vůbec zamýšlet. Starost o životní prostředí musí zkrátka vyvěrat z vašeho vlastního přesvědčení.