13.04.2020
Kategorie: Marketing

Sehnat zaměstnance je pořád náročné. HR oddělení musí umět svou firmu „dobře prodat“

Lidé, kteří chtějí pracovat, mají už nějakou dobu poměrně silnou pozici na trhu. Nezaměstnanost je dlouhodobě nízká a po kvalitní pracovní síle je velká poptávka. Navzdory všem prognózám o zpomalující ekonomice nebo možné blížící se krizi by se neměl podíl nezaměstnaných osob zvyšovat.

Zaměstnanci se stále hledají obtížně

V lednu na jedno nabízené pracovní místo připadalo v Praze 0,2 uchazeče. Celorepublikový průměr činil 0,7 zájemce. Firmy se tedy musí pěkně ohánět, aby dokázaly ulovit zaměstnance, kteří jsou kvalitní, mají potřebné znalosti a dovednosti, a hlavně ve firmě vydrží. Fluktuace zaměstnanců je totiž také velmi silným trendem posledních let, který ale firmám radost nedělá. Uvedená čísla dávají tušit, že marketéři, kteří mají na starost lákání nových zaměstnanců, se letos nudit nebudou. Které strategie a kanály by se jim mohly hodit?

Většina HR marketérů se shoduje na důležitosti sociálních médií. Bez kvalitní prezentace na Facebooku a Instagramu dnes moderní firma nemá šanci uspět. Přitom ještě před pár lety byly některé firmy váhavější, ba dokonce výslovně odmítaly pracovní inzerci na sociálních sítích. Ještě větší skepse panovala směrem k YouTube. To se však změnilo. V online marketingu je dnes dokonce takový přetlak inzerentů, že se někteří z nich vrací zpět k „tradičnějším“ metodám. Některé firmy například opět využívají tištěné letáčky, inzerci v tisku, venkovní reklamu formou billboardů anebo v některých případech i inzerci v televizi.

Konec otravných klišé

Mění se ale i základní strategie v marketingové komunikaci. Firmy upouští od komunikačních klišé, jako když hledaly specialisty, které označovaly za ninji, guru nebo superhrdiny. Tyto „cool“ termíny už dnes nefrčí a oceňuje se spíše střízlivá a přímá komunikace, která práci představuje co možná nejpřesněji. Vsází se především na výhody pro zaměstnance jako je extra dovolená, sick days, příspěvky na sport apod. HR oddělení firem budou mít i letos těžkou práci.

Zaujal vás článek? Sdílejte jej přátelům: