Co je to Plus500? Vše co potřebujete vědět
Plus500 je jeden z nejznámějších brokerů na českém trhu, který umožňuje investovat do akcií, komodit, měn i kryptoměn. Místo klasického obchodování na burze se ovšem broker zaměřuje na poskytování rozdílových smluv, čehož si ovšem začátečníci vůbec nemusí všimnout. Jak tedy obchodování u Plus500 funguje?
Princip obchodování u Plus500
Klienti mohou na platformě brokera nakupovat zlato, Bitcoin nebo třeba akcie Google. Jenže při nákupu žádné zlato, Bitcoin ani akcie nezískáte. Všechno je to jenom jako. To, co kupujete, je ve skutečnosti kontrakt o vyrovnání rozdílu, který můžete kdykoliv odprodat zpět. Tento kontrakt mění hodnotu podle podkladového aktiva. Můžete koupit například kontrakt na akcie Google, přičemž hodnota jednoho kontraktu bude přesně kopírovat hodnotu jedné akcie Google. Rozdílové smlouvy jsou vhodné pro krátkodobé transakce, zejména kvůli swapovým poplatkům, které se účtují za držení obchodní pozice přes noc.
Rozdílové smlouvy mají tři zásadní výhody: Jsou levné, finančně nenáročné a mohou posloužit i ve chvíli, kdy trh klesá. Levné jsou proto, že neplatíte žádné komisní poplatky. Za nákup a prodej kontraktu zaplatíte pouze spread, což je cca 0,001 až 1 % z transakce. Finančně nenáročné jsou díky tomu, že nemusíte kupovat burzou stanovené množství (tj. 1 akcie, 1 trojská unce, 1 lot…). Můžete koupit jen zlomek, takže obvykle na jednu transakci vystačí 500 až 1000 Kč.
Nízké poplatky a podpora češtiny
Společnost Plus500 obsazuje přední příčky v tabulkách brokerů, má skvělé hodnocení a v diskusích sklízí hlavně pozitivní kritiku. V česku je broker populární především díky nízkým poplatkům, podpoře češtiny a vedení obchodního účtu v Kč. Zapomenout bychom neměli ale ani na jednoduchou obchodní platformu a nízký požadovaný vklad (3000 Kč).
Pokud vás obchodování přes internet láká, tak si jej můžete vyzkoušet bez rizika a nezávazně. Dokonale k tomu poslouží testovací demo účet, který broker Plus500 bezplatně nabízí. Určitě ale nezačínejte bez zkušeností a bez znalostí. Statistika na webu brokera ostatně říká, že téměř 80 % retailových klientů končí ve ztrátě. A jistě by byla škoda tuto statistiku podporovat.