Už rok můžeme využívat Apple Pay. Jak si tato nová metoda vede?
Už rok probíhá na českém platebním trhu poměrně významná platební revoluce. Uživatele produktů od firmy Apple loni velice potěšila novinka, která jim usnadnila každodenní platby a nakupování – řeč je samozřejmě o Apple Pay, metodě, která si během jediného roku našla tisíce věrných uživatelů.
Konečně jsme se dočkali
Pro běžné uživatele platebních karet to nemusí znít jako bůhvíjaká událost, pravdou ale je, že český trh na ni netrpělivě čekal a vyhlížel ji. Tuto službu Apple představil už v říjnu 2014, ale v Česku jsme museli čekat další čtyři a půl roku, než jsme mohli začít platit iPhonem. Majitelé telefonů s Androidem se mohli klidně smát, protože banky pro ně měly buď vlastní aplikace anebo mohli využívat Google Pay, který se začal oficiálně využívat už koncem roku 2017.
Zatímco v mnoha částech Spojených států vedlo Apple Pay skutečnou revoluci v placení, z českého pohledu to bylo často nepochopitelné. Zatímco my jsme tu byli zvyklí jen přikládat plastové platební karty k bezkontaktním terminálům roky, pro Američany bylo Apple Pay často novinkou. V USA totiž není bezkontaktní placení tak běžné jako zde. Proto pro ně bylo Apple Pay skutečným „zázrakem“.
Trend, který stále nabírá na síle
Rok po vstupu jablečné platební služby do Česka u nás platí iPhonem, případně hodinkami nebo na počítačích Mac přes 660 tisíc klientů celkem 15 bankovních i nebankovních institucí. Touha po této vymoženosti byla dokonce někdy tak silná, že lidé byli ochotni kvůli této možnosti i změnit banku, aby mobilem mohli platit na pokladně v obchodě co nejdřív.
Zajímavé je, že tento způsob placení zcela převálcoval konkurenční Google Pay. Byť se tržní podíl iOS, které běží na iPhonu, pohybuje kolem pětiny a Android drží zbytek, celosvětově využívá Apple Pay 90 milionů lidí, zatímco Google Pay jen třetina. Pro uživatele je prostě Apple Pay z nějakého důvodu výrazně atraktivnější a zajímavější.