Social Selling vám ušetří čas a pomůže zefektivnit prodej zboží i služeb
Sociální sítě už dávno neslouží jen ke sdílení hezkých fotek. Naopak velmi hojně se využívají pro hledání nových kontaktů a obchodování. Právě tento trend se označuje jednotným názvem Social Selling.
Tato metoda využívá sociálních sítí k navazování a budování nových obchodních vztahů. Je to vlastně něco podobného jako networking, jen jej můžete dělat ze svého obýváků a nikam na schůzky nebo konference se nemusíte obtěžovat. Třeba právě pro introverty nebo věčné trémisty je to dokonalá alternativa.
Prodávejte s předstihem
Social Selling je nejvhodnější pro B2B (Business to Business) prostředí. Dobře se hodí pro firmy s komplikovaným a komplexním produktem, kde jsou vztahy se zákazníky zcela klíčové a hrají důležitou roli při úspěchu či neúspěchu produktu. Social Selling se tedy nejčastěji využívá v poradenství, právních či finančních službách, vzdělávání apod.
Základním principem je definice cílové skupiny. Můžete tak snadněji vyhledat vhodné osoby pro konkrétní zakázky. Většinou jde u každé firmy o 2-3 zástupce firmy, kteří mají přímý vliv na rozhodování o zakázce. Vaší snahou je zaujmout je, přidat je do své profesní sítě a pomoci jim pochopit, v čem je váš produkt unikátní. Poslední fází pak bývá klasický prodej formou telefonátu, schůzky, direct mailu, pozvání na firemní akci atd.
Výhodné pro obě strany
Skvělé navíc je, že ze Social Sellingu benefituje nejen prodávající, ale i strana zákazníka. Obě strany vědí, co mohou od schůzky očekávat, na co se připravit, snadněji si připraví otázky nebo svoji vyjednávací pozici. Jde hlavně o počáteční interakci, která oběma stranám umožní vybudovat si virtuální vztah. Internetová prezentace nebo prezentace na sociálních sítí má navíc lepší efekt, pokud si k ní můžete přiřadit konkrétního člověka. Již před samotným setkáním mají obě strany možnost také zvážit, zda chtějí svůj čas do schůzky vůbec investovat. Může se také stát, že bude zřejmé, že produkt nebo služba není pro zákazníka vhodná. Oběma stranám se ušetří čas, peníze i úsilí.