
Pohodlné vrácení v rámci e-commerce – implementujte nový standard správy internetového obchodu
Online nakupování naprosto proměnilo naše každodenní návyky. Zákazníci dnes tímto způsobem mohou nakupovat rychleji, pohodlněji a z jakéhokoliv místa na světě. Spolu s rozvojem nakupování přicházejí i nové potřeby a očekávání. Mezi ty nejpodstatnější se řadí možnost bezproblémového vrácení zakoupeného zboží. Vrácení už není jen možností v rámci prodeje. Dnes je to jeden z klíčových faktorů rozhodujících o tom, zda se zákazníci do obchodu vrátí. Transparentní politika, pohodlný proces a rychlé vrácení peněz na účet mají přímý dopad na konverzi, loajalitu zákazníků a jejich mínění o značce. E-shopy, které uvedené téma berou na lehkou váhu, nestíhají dohnat konkurenci.
Proč jsou vratky v e-commerce tak důležité?
Vrácení zboží dnes není jen formalita, je to nedílná součást nakupování, která má skutečný dopad na rozhodování zákazníků. A jsou to právě pohodlí a bezpečnost nákupu, které ve světě, kde se hranice mezi jednotlivými trhy stírají a konkurence je doslova o jedno kliknutí vedle, rozhodují o loajalitě zákazníků.
„Mnoho spotřebitelů považuje možnost snadného vrácení zboží za nezbytnou součást nákupu.Než si vůbec něco přihodí do košíku, pečlivě si ve vybraném internetovém obchodě procházejí podmínky vrácení zboží,“ říká Krzysztof Kukla, CEO značky Snadné vrácení.
„A pokud narazí na nějaké problémy, podmínky pro vrácení nejsou přehledné nebo jsou příliš složitě napsané, vyprázdní košík a jdou nakoupit ke konkurenci, která tyto pro ně zásadní otázky řeší lépe,“ dodává Kukla.
V mnoha zemích je navíc vrácení standard, nikoliv výjimka, stejně jako rychlé doručení. A zatímco doručování objednávek se v posledních letech značně zjednodušilo a zautomatizovalo, otázka vrácení zboží bohužel stále představuje Achillovu patu řady e-shopů. Celý proces vrácení mnohdy znamená zdlouhavý kontakt se zákaznickou podporou, tisk dokladů, ruční adresování zásilek, nebo nesrozumitelné pokyny, což odrazuje zákazníky a v neposlední řadě zatěžuje personál internetového obchodu.
Prodejci proto čím dál častěji sáhnou po řešení, které umožní automatizaci tohoto procesu tak, aby byl stejně pohodlný jako samotný nákup. Jedním z takových nástrojů je i Snadné vrácení. Tato inovativní služba vznikla v Polsku jako odpověď na univerzální požadavky globálního e-commerce, jakými jsou zjednodušení logistiky vratek, posílení důvěry a budování pozitivních vazeb se zákazníky od prvního kliknutí až po případné vrácení zboží.
Usnadnění jak pro obchod, tak pro kupující
Celý proces vrácení zboží zakoupeného přes internet v současné době už rozhodně nevypadá tak jako řešení používaná v této oblasti ještě před deseti lety. Všechno dnes probíhá automaticky, a to jak z pohledu spotřebitele, tak obchodu, a vrácení zboží je díky tomu snadné, rychlé a bezpečné.
Nákupy online jsou pohodlné a nepředstavují žádné riziko. Špatně zvolené nebo vadné zboží je možné rychle a pohodlně odeslat zpět, po čemž brzy následuje vrácení peněz.
Můžeme tedy říct, že se online nakupování stalo atraktivnější a konkurenceschopnější formou obchodu ve srovnání s kamennými prodejnami, minimálně proto, že zákazníci mohou zboží vrátit bez udání důvodu do 14 dnů od jeho převzetí.
A jak to vypadá v praxi? Zákazník, který se svým nákupem není spokojený, vyplní online formulář pro vrácení zboží a balíček odešle prostřednictvím Zásilkovny nebo PPL. Majitel obchodu ve stejnou chvíli obdrží informace o provedeném vrácení. Celý proces je díky propojení služby Snadné vrácení s e-shopem neustále monitorovaný a plně automatizovaný.
Co je to Snadné vrácení?
Jedná se o moderní službu v oblasti e-commerce, která umožňuje plnou automatizaci a zjednodušení správy vratek. Spotřebitelům přináší rychlý a pohodlný proces vrácení zboží online. Internetovému obchodu naopak umožní zefektivnit procesy související s řízením a správou vratek a logistikou.
Tento nástroj sice vznikl v Polsku, jeho nastavení a funkcionality ale odpovídají potřebám globálního trhu. Nejdůležitější informací je fakt, že spuštění a používání tohoto nástroje je zcela ZDARMA, a to jak pro spotřebitele, tak pro internetové obchody.
Službu doposud využily téměř 3 miliony internetových zákazníků a nástroj do svých systémů implementovalo již téměř 2000 e-shopů, včetně značek, jako je například Decathlon, 8a, Martes Sport, Tatuum, Wojas, Kazar, Puccini, Homla nebo Home & You.


