11. ledna 2021
Kategorie: Byznys

Jak na úspěšné byznys schůzky? Vyhněte se těmto základním chybám

Můžete podnikat v jakémkoliv odvětví, ale bez jednoho se asi neobejdete – pracovní schůzky. Může jít o setkání s vašimi zaměstnanci, klienty nebo obchodními partnery, ale správná prezentace je naprosto klíčová. Máte pocit, že v této oblasti vaše schopnosti poněkud pokulhávají? Možná děláte tyto časté chyby, kterým se ale dá snadno vyhnout.

Mluvíte potichu

Nikdo nebudí zrovna respekt a nevyzařuje sebevědomí, když se prezentuje jako malá šedá myška. Jednou z hlavních zásad dobré prezentace je mluvit jasně, srozumitelně a nahlas. Není potřeba křičet, ale i když je vás na schůzce více, váš hlas jednoduše musí vyniknout a být slyšet. Tak si budete jisti, že také vaše sdělení se dostane ke každému a všichni budou vědět, co jste chtěli říci.

Posloucháte jen „aby se neřeklo“

Pokud očekáváte, že i vaše sdělení bude plně vyslechnuto, musíte nabízet to samé i vy. Jistě, někdy můžete být unavení, nebo znudění, ale umění správné komunikace vyžaduje také to, abyste nikdy nic takového nedali najevo. Poslouchejte aktivně. To uděláte například tak, že budete opakovat důležité myšlenky, abyste se vyhnuli nedorozuměním.

Podceňujete přípravu

Jde sice jen o rozhovor, ne o zkoušku, ale i tak je potřeba se na něj připravit. Nestrukturované rozhovory, které postrádají plán a cíl, vedou obvykle k nejasným výsledkům. Zvlášť pokud máte v plánu projednávat více věcí a je potřeba se dobře pochopit, vytvořte si plán témat v pořadí, v jakém se jim budete věnovat. Po projednání každého okruhu se snažte si rozhovor krátce zrekapitulovat, aby obě strany dobře věděly, na čem se dohodly.

Dáváte příliš prostoru druhé straně

V rozhovoru by měly obě strany mluvit přibližně stejně dlouho. Rozhodně se nesnažte svého partnera nějak šidit, ale buďte opatrní na to, kolik prostoru mu necháte. Necháváte-li jej mluvit, neznamená to, že musíte popustit “otěže” rozhovoru. Stále buďte stejně iniciativní, klaďte dobře míření otázky a stále držte směr a cíl jednání.

Zaujal vás článek? Sdílejte jej přátelům: