Jak funguje marketing na Pinterestu? Zjistěte, proč tuto síť využívat
Mnoho lidí si to neuvědomuje, ale Pinterest je úžasná sociální síť. Nejde jen o stránku, kde si můžete prohlížet obrázky. Jde také o platformu, na které můžete propagovat své produkty. I když se to na první pohled nemusí zdát jako pravda. Podívejme se, jestli to pro vás není ztráta času a jak můžete propagovat sami sebe na této sociální síti.
Není Pinterest to ztráta času?
Většina lidí si to neuvědomí, ale Pinterest je skvělý prodejní kanál. Můžete ho totiž propojit se svým webem. Z linku na této síti se dostane na váš blog nebo e-shop. Musíte jen myslet na tzv. rozšířené piny, které vše spojují dohromady. Velkou výhodou propagace tímto způsobem je fakt, že vám zde reklama vydrží dlouho. Podle odborníků vydrží reklama na Facebooku asi 90 minut. Na Pinterestu má ale životnost neuvěřitelných 13 dnů, během kterých získáte mnoho potenciálních klientů.
Pro koho je Pinterest skvělým místem na propagaci?
Stejně jako ostatní sociální sítě, ani tato není dobrá pro všechny. Vždy si musíte pro marketing vybrat tu, která se bude hodit k vašemu produktu, službě a cílové skupině. Počítejte s tím, že na Pinterest chodí hlavně mladí lidé mezi 15-29 lety. Z toho tvoří 53 procent ženy. Na této sociální síti se bude dařit módě, kosmetice, bydlení, zahradě, cestování, designu nebo gastronomii. A máte-li designové zboží pro děti, budete mít jistě velký úspěch.
Formáty reklamy, které zaujmou nejvíce uživatelů
Při vytváření obsahu na Pinterest musíte myslet na to, že jde o vizuální platformu. Nejlépe se vám bude dařit, když zvolíte obrázky nebo fotografie ve vysoké kvalitě. Velmi populární jsou také infografiky, carousely, promo videa nebo video návody. Prohlédněte si ostatní kanály, které propagují stejné produkty nebo služby. Sjednoťte vzhled s nimi a dbejte na to, abyste měli i jednotlivý vzhled u svých příspěvků. Jedině tak budete mít úspěch a získáte relevantní sílu prokliku.