Co je obsahový marketing? Jak a proč ho maximálně využít pro své podnikání?
Online marketing se skládá z mnoha částí, které dohromady dokonale fungují a generují nám zisk. Obsahový marketing jsou všechny činnosti, které podnikáte, aby se k vašemu obsahu dostalo více uživatelů, ze kterých se následně stanou vaši sledující, fanoušci a zákazníci.
Jedná se o nedílnou součást dnešního podnikání, protože při marketingu jednoduše potřebujete obsah, kterým k sobě klienty nalákáte. Co udělat, ještě než se do toho pustíte? V první řadě:
- stavte, čeho chcete dosáhnout a jaké jsou vaše cíle,
- představte si ideálního zákazníka,
- stanovte strategii (potřebujete odborníky nebo to zvládnete sami),
- konkurence a jasný plán, co budete dělat.
Na co nesmíte zapomínat?
Na první pohled se může zdát, že na vytvoření obsahu není nic náročného. Pokud ale neovládáte dokonale češtinu a neradi sedíte u počítače, možná to pro vás nebude zrovna jednoduché. Stejně tak může být těžké natočit kvalitní video, pokud jste to nikdy dřív nedělali. Z tohoto důvodu možná budete potřebovat odborníky, jako je copywriter, designér nebo videomaker.
V každém případě nesmíte zapomínat na několik základních věcí. Obsah je král internetu! Na myslete vždycky. Pamatujte také na výzvu k akci. Řekněte lidem, co mají udělat dál. Na co mají kliknout nebo kde ještě vás najdou. Pište pro lidi a ne pro roboty. Soustřeďte se na dobrý příběh, který zaujme každého, kdo se k němu dostane a nesoustřeďte se čistě na klíčová slova. Jsou sice důležitá, ale příběh je mnohem důležitější.
Pomáhejte lidem
Důvod, proč lidé chodí na internet, je zábava, poučení nebo pomoc. Mnoho z nich hledá produkt, službu nebo radu, které vyřeší jejich problém. Staňte se odborníkem ve svém oboru a nabídněte jim to, po čem touží. Nedělejte ze sebe ale machra a netvařte se, že víte úplně všechno. To každého jen odradí a lidé se k vám nebudou vracet. Lidský přístup a zájem o jedince bude vždy nejlepší strategií.