28. února 2022
Kategorie: Tipy a PR

4 zásadní trendy, které v roce 2022 ovlivní podnikání

Svět se za poslední dva roky změnil k nepoznání a velkou proměnou logicky prošla také podnikatelská sféra. Není přitom žádným tajemstvím, že mnozí byznysmani, kteří se novým zvyklostem a trendům nedokázali přizpůsobit, museli ve svém oboru skončit. Pokud nechcete riskovat totéž, přestaňte inovace ignorovat, a naopak se snažte do svého podnikání implementovat vše, co si současná doba žádá.

1. Možnost platby v kryptoměnách

Zaplatit za zboží v nejrozšířenějších kryptoměnách umožňuje stále více eshopů. Jen v České republice je takových obchodů na čtyři tisíce a každým dnem přibývají další. Zlom nastal v momentě, kdy na tuzemském trhu spustily službu společnosti Global Payments a GoCrypto.

Momentálně u nás kryptoměny vlastní zhruba 8 % obyvatel a je téměř jisté, že v blízké budoucnosti tento podíl výrazně poroste. Podle nedávné studie FIS má o používání kryptoměn jako platidla na maloobchodní úrovni nadpoloviční většina obchodníků. Jedno je proto (téměř) jisté – implementace platební brány, která by zákazníkům umožnila placení nejpoužívanějšími „bitcoiny“, se vyplatí prakticky každému.

2. Udržitelnost

Již delší dobu se jasně ukazuje, že přírodní zdroje nejsou neomezené, a proto otáčíme kormidlem a chtě nechtě měníme přístup k jejich využívání. Na pořadu dne je udržitelnost, a to nejen v souvislosti s módou – pod hávem udržitelné firmy se skrývá komplexní soubor etických standardů a pravidel, jejichž cílem je minimalizace uhlíkové stopy.

Pokud své podnikání transformujete tak, aby bylo na první pohled zřejmé, že prioritou není pouze zisk, ale také hmatatelné společenské poslání, vybudujete si lepší výchozí pozici v očích zákazníků i zaměstnanců, kteří budou vás hrdě reprezentovat.

3. Autenticita

Preference zákazníků se za poslední roky diametrálně změnily. Poměr ceny a kvality samozřejmě hraje zásadní roli i dnes, ale opět skokově stoupl význam osobního brandu a autenticity. Lidé se více zajímají o to, u koho nakupují. Preferují značky, se kterými názorově rezonují – a naopak se straní těch ostatních.

Co to znamená pro vás? Nebojte se jít s kůží na trh, povyprávějte „cílovce“ svůj příběh a zůstaňte věrní filosofii, kterou vyznáváte. Okamžitě se díky tomu odlišíte od sterilní konkurence.

4. Umělá inteligence

Už nikdo nepochybuje o tom, že se moderní koncept podnikání neobejde bez informačních technologií. Už dávno však nejde pouze o CRM nebo ekonomický software. Zatímco sofistikované podnikové informační systémy jsou již standardem, do popředí se rychle derou chatboti a další řešení na bázi umělé inteligence.

Přestaňte se bát inovací a buďte přístupní novinkám, které mohou výrazně posílit automatizaci, a tím i efektivitu vašeho podnikání. Nemusíte nutně okamžitě akceptovat všechny nejnovější trendy – vyberte si z nich ty, jež mohou být pro vaše obchodní aktivity skutečným přínosem.

Zaujal vás článek? Sdílejte jej přátelům: