08. března 2021
Kategorie: Marketing

Zviditelněte svou firmu za málo a efektivně. Marketing nemusí stát celé jmění

Dnes bez reklamy v podstatě nelze vést žádný byznys. Pokud čekáte, že si jen tak otevřete stánek nebo e-shop a lidé budou přicházet kvůli vašemu skvělému produktu, pak se šeredně pletete. Dnes je nezbytné myslet na marketing a chápat jej jako složité odvětví zabývajícím se psychologií zákazníků, strategií a praktikami, které přimějí zákazníky utrácet peníze za vaše produkty.

Propagace vždy něco stojí a nezřídka to bývá jedna z největších počátečních investic. Pokud je ale dobře zacílená, vrátí se vám mnohonásobně. Tyto tři způsoby propagace lze zvládnout za rozumné peníze a většinou přináší vysoké zhodnocení.

Blog

Žijeme v době internetu a sociálních sítí. Bez komunikace na internetu se dnes prodává jen hodně těžko. Dokonce i ryze tradiční obory dnes míří na internet, ne ani tak kvůli prodeji jako spíše kvůli reklamě. Skvělou a finančně nenáročnou cestou je možnost mít firemní blog. Nebo začněte rovnou na Instagramu. Sdílejte příspěvky, ve kterých popíšete vlastní cestu, zkušenosti, dáte svým budoucím zákazníkům nahlédnout pod pokličku příprav rozjezdu společnosti, foťte provozovnu a prezentujte své úspěchy i neúspěchy. Takto si ještě před započetím získáte fanoušky, pro které se váš byznys stane něčím známým ještě dříve, než vůbec začal.

Copywriting a SEO

Jestliže plánujete prodávat zejména na internetu, určitě lze doporučit najmout si šikovné copywritery a SEO profíky. S nimi bude vaše cesta internetem snazší a bez krkolomných pádů. SEO vám pomůže být vidět při internetovém vyhledávání. Možná si říkáte, že to zvládnete i sami, ale toto odvětví už začíná být natolik komplexní, že je lepší svěřit tuto práci odborníkům. Copywriter vám zase pomůže šířit povědomí o značce vhodným textem, který je lákavý, čtivý a přístupný i pro vyhledávací roboty.

Lokální média

Možná chcete podnikat v kontextu celé země nebo dokonce světa, ale někde začít musíte – a lokální úroveň je na to ideální. Využijte služeb lokálních novin nebo televizní stanice či rádia. Tato média jsou otevřena spolupráci za velmi rozumných podmínek a sdělení se často dostane tam, kam internet už nedosáhne – tedy zejména ke starší generaci.

Zaujal vás článek? Sdílejte jej přátelům: