24.02.2020
Kategorie: Marketing

Top značky přesouvají marketing na Instagram. Má daleko větší vliv

Na základě 50 největších brand profilů má nyní Instagram nejen více fanoušků, ale také téměř 20x větší interakce než Facebook. Potvrzuje se tedy trend, který panuje již několik let.

Facebook už zdaleka netáhne tolik jako dřív. Výzkum ale neodhalil jen to, že marketing se vyplatí dělat spíše na Instagramu, ale třeba i to, že poklesla interakce na sociálních sítích během Vánoc, fanouškovskou základnu tvoří z větší části ženy a výdaje za reklamu na sociálních sítích raketově rostou.

Instagram válcuje svého soka

Celkové interakce na Instagramu vyrostly až o 20 %. Mezi nejúspěšnější odvětví na sociálních sítích patří odvětví módy. Ukázalo se, že neboduje objemově největší obsah, ale spíše menší a méně časté příspěvky, zato ale promyšlenější a s větším kvalitou zpracování. Nečekaně úspěšný vývoj můžeme sledovat v kategorii služby, která oproti třetímu čtvrtletí roku 2019 zvýšila interakce o 66.7 %. Služby je široká kategorie zahrnující právní a finanční poradenství, ale také služby jako kadeřnictví, auto oprava, IT služby, koordinátory akcí, či subjekty poskytující rady k hubnutí a zdravému životnímu stylu.

Častou otázkou marketérů je, zda diváci preferují spíše horizontální či vertikální video formáty. V současné době je zhruba 70 % všech reklamních videí sledovaných značek na Facebooku natáčeno horizontálně. Ale na základě nových dat je zřejmé, že vertikální videa fungují lépe než horizontální videa přes celou obrazovku. Táhnou také kratší videa pod třicet sekund.

Najdi si svého influencera

Jeden z trendů, který se nezměnil, je význam influencer marketingu. V posledních třech měsících roku 2019 množství influencerů používajících #ad a jeho lokální jazykové varianty k označení reklamního obsahu vzrostl o neuvěřitelných 90,5 %. Již potřetí za sebou je nejúspěšnějším brand profilem spolupracujícím s influencery Walmart. Značky jsou ochotny investovat do influencer marketingu daleko více peněz než kdy dřív, protože se ukazuje, že tato forma propagace skutečně nese ovoce.

Zaujal vás článek? Sdílejte jej přátelům: