05. listopadu 2021
Kategorie: Tipy a PR

Jak na responzivní obsahové a vyhledávací reklamy na Google Ads?

Responzivita vládne internetu. Pokud dnes chcete provozovat úspěšný web nebo e-shop, je naprosto nevyhnutelné myslet na responzivní design. Jinými slovy na schopnost jednotlivých prvků na webové stránce přizpůsobit se rozlišení zařízení, na kterém se zobrazuje. Době mobilů se však podřizují také další formáty online prezentace. Včetně reklam.

Doby, kdy reklamní systémy na internetu tvořily pevné bannerové reklamy a jasně definované slogany v internetovém vyhledávání, jsou pryč. Také online prezentacím už totiž vládne responzivita. Nejde přitom jen o pružné přizpůsobení velikosti obrazovky, ale také o flexibilitu samotného obsahu. Dnes si o nejdůležitějších typech responzivní reklamy řekneme více.

Responzivní obsahové reklamy

Pokud aktivně ve svém prohlížeči nezakazujete reklamy, jistě se s tímto setkáváte. Řeč je o obsahové reklamě. Na internetu na nás vykukuje prakticky z každé stránky. Obsahové reklamy ve formě bannerů mají výhodu ve skutečně masovém zobrazování. Jsou tedy ideálním nástrojem pro vytvoření většího povědomí o značce. Stále častějším formátem obsahové reklamy jsou její responzivní typy.

Responzivní reklama je aktuálně ze strany Google nejvíce preferovaná. Jedná se o typ obsahové reklamy, která se pružně přizpůsobuje rozměrům obrazovky i konkrétnímu uživateli. Tvorba responzivní obsahové reklamy je vcelku jednoduchá. Reklamnímu systému stačí naservírovat několik typů obrázků, loga a různé varianty textů. Algoritmy v pozadí následně tyto materiály poskládají tak, aby maximalizovaly úspěch reklamy. V případě reklamního systému českého Seznamu se tento typ internetové reklamy nazývá Kombinovaná reklama.

Responzivní vyhledávací reklamy

A protože responzivní může být dnes prakticky cokoliv, přechází pomalu, ale jistě, největší světový vyhledávač Google na flexibilní typ reklamy také ve svém vyhledávání. Pro klasického uživatele je rozdíl prakticky neznatelný. Jako inzerent však opět oceníte pružnost reklamy a její schopnost přizpůsobit se obrazovce i potenciálnímu zákazníkovi.

Responzivní reklamy ve vyhledávání opět fungují na principu variabilní tvorby ideálního sdělení podle toho, co reklamnímu systému sami nabídnete. Robot si pak z několika nabídnutých hesel sám poskládá ta nejvhodnější. Opět zde hraje roli také přizpůsobení se obrazovce cílového zařízení. Responzivní reklamy ve vyhledávání by se srovnání se staršími typy měly dosahovat lepších výsledků.

Základem úspěšného podnikání na internetu je spolehlivá platforma

Výše jsme si popsali základní rozdíly mezi stále populárnějšími typy responzivních reklam. Bez PPC reklam se totiž v konkurenčním internetovém prostředí podniká jen velmi těžko. V žádném případě se však neobejdete o solidní zázemí. Tím pro většinu internetových podnikatelů bude e-shop. A nejlepší k dosažení tohoto cíle je pronájem e-shopu. Ideálně takový, který vás nebude omezovat v rozletu, nabídne vám všechny funkce v ceně, zjednoduší prodej do zahraničí nebo poskytne široké grafické možnosti. U Upgates toto vše dostanete už v ceně základních tarifů. Vyzkoušejte si nejpokročilejší systém pro pronájem e-shopu na prvních 30 dní zdarma.

Zaujal vás článek? Sdílejte jej přátelům: