Do digitalizace firmy investují zatím opatrně. Je to však budoucnost obchodování
V současnosti investuje do modernizace firmy až 83 % podnikatelských subjektů a firem v Česku. To jsou jistě dobré zprávy především pro spotřebitele, kteří ocení jistě i rostoucí konkurenci na trhu. Ale pouhých 41 % podniků zároveň investuje do digitalizace. A to i přesto, že to může být jedna z nejefektivnějších cest, jak snížit marketingovou zátěž a zvýšit i svou konkurenceschopnost.
Využití technologií na maximum
Co si vlastně pod digitalizací firem představit? Mohou to být například webové stránky přizpůsobené pro mobilní telefon, e-shop či různé formy online propagace. To mohou být první kroky na cestě k digitalizovanému obchodu. Zdaleka to ale není vše, existuje řada dalších možností, jak digitalizaci skutečně využít na maximum.
Pokročilejší metody
Hudbou budoucnosti je zatím pro většinu českých firem třeba taková in-store analytika, která umí zmapovat a posoudit chování zákazníka přímo na prodejně. Díky chytře umístěným senzorům snímajícím spotřebitele prodejce ví, které části obchodu jsou nejexponovanější, kam zákazníci naopak málokdy zabloudí a kde stráví nejvíce času prohlížením nebo zkoušením zboží. Tato data lze pak chytře využít například k tomu, jaké sdělení v které části obchodu zákazníci uvidí na digitálních plochách.
Nákupy na e-shopech budou růst
Na rostoucí zájem o e-shopy reaguje tzv. omnichannel přístup. Tedy propojení všech komunikačních kanálů tak, aby všechny informace pro zákazníka byly cílené a aktuální a zákazník si mohl vybrat pro něj nejlepší způsob nákupu. Hovoří se třeba o možnosti vytvoření virtuálního košíku po vyfocení zboží na prodejně. V neposlední řadě se digitalizace soustředí také na bezpečnost dat. Jde nejen o zabezpečení firmy, ale především zákazníků a jejich osobních i platebních údajů. Úniky informací jsou totiž stále velký problém, na který musí reagovat i samotní obchodníci, aby svým zákazníkům nabízeli bezpečné způsoby nákupu.