Zvyšte své zisky. I malá firma může růst a dohnat konkurenci
Pro malé firmy je každý den tak trochu bojem o přežití. Podnikání není snadné a na trhu velkých hráčů má malá ryba ještě menší šanci na úspěch. Ale nic není nemožné a pokud chcete navýšit zisky, existuje hned několik možností, jak zúročit své znalosti nebo nabídku služeb. Je jen potřeba být kreativní a nebát se dělat věc jinak. I zdánlivě malé změny mohou mít velký dopad.
Rozšíření služeb
Zkuste si vyhradit čas a sepište si vše, co vaše firma nabízí. Chcete-li překonat konkurenci a navýšit svůj zisk, musíte bedlivě sledovat jejich počínání a brát si z jejich strategií to nejlepší pro sebe. Můžete se zamyslet například nad předěláním nebo inovováním produktů nebo výrobků. Není od věci vymýšlet stále nové doplňkové služby, které mohou zákazníkům zpříjemnit samotné nakupování i užívání vašich výrobků a služeb. Inspirujte se tím, co nabízí i jiné firmy, třeba i v zahraničí. Budete překvapeni, kolik inovací váš segment nabízí. Ne všechno bude fungovat, ale kdo nic nezkusí, nic nedokáže.
Buďte vidět
Pokud o vás není slyšet, pak jako byste neexistovali. Dnes je dobré jméno firmy a její věhlas klíčem k úspěchu. Zvláště pokud patříte k menším společnostem, je důležité, aby byla vaše značka neustále v kontaktu se širokou veřejností. A je jasné, že samo od sebe se to nestane. Nezbytná je investice do správně cílené reklamy. Zapomeňte na obligátní letáčky, svěřte se do rukou odborníkům, kteří za vás provedou průzkum trhu a zacílí reklamu tak, aby byla skutečně efektivní. Vy sami se zatím můžete zúčastnit různých veletrhů, festivalů nebo jarmarků. Nebojte se přímého kontaktu s lidmi, právě ten prodává nejlépe.
Naslouchejte a učte se
Kontakt se zákazníky je tou nejcennější zpětnou vazbou, kterou můžete získat. Nebojte se slyšet kritiku a naučte se z ní vytěžit maximum. Veďte si různé statistiky, porovnávejte prodejnost jednotlivých produktů, poučte se ze svých chyb. Podle těchto informací můžete svou nabídku služeb a produktů změnit, a tím své zisky ještě zvýšit.