E-shopy zápasí s prvními dveřmi
Z průzkumu portálu Heuréka.cz, který mapuje chování zákazníků internetových obchodů, vyplývá, že mezi hlavní argumenty pro nakupování v eshopech patří vedle nižší ceny a širšího sortimentu než v kamenných prodejnách i pohodlná doprava zboží až do domu.
Tato služba je vítaná především při nákupu zboží větších rozměrů. U většiny internetových obchodů si zákazníci mohou volit hned z několika variant dopravy, přičemž u dražšího zboží je zákazníkům nabízena doprava zdarma. Ovšem v drtivé většině pouze za „první dveře“, což jsou vchodové dveře v bytovém či rodinném domě. U bytového domu tedy jen za vchodové dveře, nikoliv za dveře zákazníkova bytu.
Některé internetové obchody, jako například Obchodní-dům.cz, ovšem nabízejí například i tzv. komfortní dopravu – až do bytu zákazníka. „Za poslední rok pozorujeme razantní nárůst zájmu o tento typ dopravy, ve srovnání s předchozím rokem jej využilo téměř o 250 % zákazníků více. Nejčastěji jsou komfortní dopravou distribuovány pračky, ledničky a myčky, tedy velké domácí spotřebiče,“ uvedl Petr Šebek, ředitel portálu Obchodní-dům.cz.