Na co myslet při tvorbě e-shopu?
Rozjíždíte business nebo si chcete jen k tomu stávajícímu vytvořit kvalitní e-shop? Výborně, pak čtěte dále! Na následujících řádcích si povíme, na co všechno je dobré myslet, než si internetový obchod zavedete. Není to pouze o tom, oslovit kamaráda, který se programování amatérsky věnuje. Chceme-li být úspěšní, musíme jít štěstí i trochu více naproti.
Na co je potřeba myslet před zavedením našeho e-shopu?
Než si zavedeme e-shop, bude potřeba ujasnit si několik důležitých věcí. Musíme promyslet, kdo nám bude stránky vytvářet a dále je spravovat. Důležité je také správné naprogramování e-shopu. Určitě tedy neváhejte využít služeb zkušeného programátora. Váš web by měl být přehledný a mělo by na něm správně fungovat např. i přesměrování na platební bránu apod.. Není nic horší, než když se zákazník dostane na možnosti placení a přesměrování na platební bránu selže.
Dále záleží i na designu vašeho e-shopu. Vhodné je, když bude programátor vašich webových stránek spolupracovat i se zkušeným grafikem, popř. fotografem. Fotky na e-shop lze brát také z fotobanky, ještě cennější jsou pak ty vlastní. Aby zákazníka produkt zaujal, měl by být kvalitně prezentován. Prodáváte-li např. balíček 365 office, bude dobré, když jej pečlivě popíšete a nafotíte i možnosti jeho využití v praxi. Zákazník si pak uvědomí využitelnost nabízeného produktu a ulehčí mu to rozhodování. Dobré je i to, aby se poblíž nabízeného produktu objevilo i podobné zboží či srovnávač. Na vašem e-shopu by pak mělo být místo i pro zákaznické recenze.
Jak propagovat náš e-shop, aby zaujal co nejvíce potencionálních zákazníků?
Chceme-li, aby se o našem e-shopu dozvědělo co nejvíce lidí, měli bychom se zaměřit také na marketing. Nejlépe nám k propagaci našich webových stránek poslouží sociální sítě. Facebook a Instagram jsou v dnešní době již nepsanou nutností. Tzv. stories se po síti šíří rychlostí blesku. Důležité je, abychom atraktivně nafotili či natočili produkty, které máme v plánu prodávat.
Zákazníci pak často slyší i na slevové akce či kupóny. Nebraňte se tedy slevám, ale všeho s mírou. Příliš slev totiž může vzbudit dojem, že o dané zboží nikdo nestojí. Dále se při propagaci e-shopu osvědčili i tzv. influenceři. Určitě se tak nebojte nějakého oslovit a navázat s ním spolupráci. Většinou vás to vyjde levněji, než placená reklama v televizi či v tisku.